Hemliga knep & tips

Hoppas att er helg varit bra och att ni har härliga naglar!

Har ni inte härliga naglar så kan jag hjälpa er!

Har du problem med dina nagelband som växer ut på nageln?
Blir det inte snyggt när du ska ordna till det?

Ett supertips är Apotekets Silon Salva 50g.

Massera in ett lager salva och låt sitta en stund. Sedan har du inga problem alls att sköta dina nagelband!
Efter salvan är det ett ypperligt tillfälle att använda peeling!!!

Använd olja efter denna behandling! Glöm inte bort att din hårolja funkar lika bra på händerna!!

Ett annat tips är ren ull!
Skaffa dig kardad eller okardad ull och använd det på naglarna! Fettet i ullen gör underverk!
Gosa in händerna i ullen och massera runt nagelbanden!

Hittar du inte något som passar på denna länken så behöver du bara söka på kardad ull på Google.

Mitt tredje tips är havssalt utan jod i varmt vatten.
Använd det som ett fingerbad.
Du hittar saltet i din matvaruaffär!

Mina naglar har mått bra av detta!
Gör det dock inte för ofta, inte mer än en gång i veckan.

Mitt sista tips är kokosolja!
Detta kan du även äta med behållning! Du kan baka med det, det blir mumma!
Om du tar en liten mängd olja och masserar in den på nagelbanden kommer de att må toppen!

Allt måste inte kosta jättemycket pengar!
Vissa saker som du har hemma, eller kan köpa för en billig peng, är ibland bättre än de dyra produkterna!

Prova så ska du få se!

 

 

PS

Om du undrar hur jag vet detta?

Silon Salvan fick jag av min läkare för självsprickor på hälarna.
Ullens egenskaper upptäckte jag pga min passion för hantverk. Stickning, virkning och quiltning!

Kokosoljan köpte jag för att byta ut mitt animaliska fett i matlagningen. (smör)
Sedan upptäckte jag att mina händer blev mjuka!

One thought on “Hemliga knep & tips

Kommentera

