Stirra på torkande nagellack.

Det är grått.
Det är kallt och det blåser.

Alla människor jag möter ser lika färglösa ut som himlen gör just nu.

Jag har haft några dagar nu när inte ens färgglatt nagellack har muntrat upp mig.
Naglarna har växt och jag har tittat på.

Jag la märke till att de nakna naglarna ändrade form efter en varm lång dusch, de blev skovelformade.
Det fick mig att fundera på en artikel jag läste för länge sedan där forskarna kommit fram till att de rynkor vi får efter ett bad är en rest efter den tid då vi levde i och nära vattnet. Rynkorna gjorde att vi fick bättre grepp.
Kan det vara så att de skovelformade naglarna helt enkelt är en rest det med? Naglarna tar ju upp mer plats i vattnet och gör så att vi får mer yta att paddla oss fram med?

Förstår ni hur uttråkad och novembrig man är när tankarna ser ut så här?
Jag hoppas snön kommer snart så att man i alla fall kan se vitt istället för grått.

Det tog några dagar av ältande och stirrande på mina lack.
Till slut fick det bli ett utav mina absoluta favoritlack just nu – Laquerlicious – Behind the scenes.
Det påminner mig om gamla tidens tecknade serier där man kunde se prickarna i trycket.

Tack och lov för att det finns lacknördar där ute som vet hur det är, utan er skulle jag ha haft brutna nakna naglar och grå själ just nu!

Ha en bra dag och kom ihåg att vårda era lackcravings!

Kommentera

